• Gabrielė Meškelytė

Kas tas #SAITAŽODIS - padažas, garnyras ar pagrindinis patiekalas?

Pasak VLKK, aiškinamajame kompiuterijos terminų žodyne haštago atitikmuo yra „saitažodis“. Man šis žodis patinka, nes atskleidžia visą veikimo principą. Kaip koks būdvardis, veiksmažodis ar panašiai. Saitažodis identifikuoja saitą su konkrečia tema ar pareiškimu, kurį yra norima pasakyti tekstu. Nors VLKK teigia, jog terminas „grotažymė“ kasdieninėje kalboje yra paplitęs labiau, nesutikčiau, jog jis geriau paaiškina pačią funkciją.


Iš pirmo žvilgsnio visiškai paprasta socialinių tinklų detalė, saitažodis lemia nemažai turinio sėkmės. Taigi, kas jis yra bendroje komunikacijoje - padažas, garnyras ar pagrindinis patiekalas?


AČIŪ, PROGRAMUOTOJAI!


Grotelės prieš žodžius naudojamos jau nuo praeito amžiaus septinto dešimtmečio. Tačiau jų tikslas nebuvo sklaida tarp vartotojų reklaminiame turinyje. Haštagas, visų pirma, užgimė kaip programavimo kalbos sudėtinė dalis. Rašant programas C kalba, grotelės buvo dedamos prieš tam tikrus žodžius, kad procesorius juos apdorotų pirmuosius. Kiek vėliau, apie devyniasdešimtuosius, haštagas atsirado IRC platformose. Jei kas dar pamenate, taip buvo vadinamos pirmosios internetinės susirašinėjimo programos kaip antai „mIRC“. Jose haštagai vis tik nebuvo tokie, kokie yra šiandien — žmonės juos naudojo susirašinėjimo kanalams, nuotraukoms, pranešimams identifikuoti ir, vėlgi, iškelti į viršų prioritetus. Panašiai iki šiandien veikia populiari platforma „Reddit“, tik vietoje # naudojama „r/“ kombinacija.


Pirmasis socialinis tinklas, kuriame atsirado haštagai, buvo „Twitter“. Dar 2007 metais amerikiečių tinklaraštininkas Chris Messina pirmą kartą čia pasiūlė haštagus naudoti „Twitter“ grupėms. Deja, socialinis tinklas atmetė pasiūlymą, bet vartotojai reagavo atvirkščiai. Internautai pradėjo vis sparčiau ir sparčiau haštagus įtraukti į įrašus, kol socialiniams tinklams neliko nieko kito kaip pasinaudojus situacija sukurti haštagų tinklą, leidžiantį vartotojui nardyti nuo temos iki temos. Taip „Twitter“ į pasaulį išleido pirmąjį savo saitažodį tik 2009 metais. Ne veltui, interneto bendruomenėse haštagai praminti sekliais, kirmgraužomis ar interneto venomis.



KETURI ESMINIAI SAITAŽODŽIAI JŪSŲ SOCIAL MEDIA ĮRAŠUOSE


Kalbant apie modernų saitažodžių panaudojimą — atskleisiu jums paslaptį iš savo praktikos. Keturis stebuklingus žodžius — NARATYVAS, PARYŠKINIMAS, IŠNAŠA ir BRAND’as. Ne, jie savaime nėra haštagai, bet gali pagyvinti jūsų įrašus ir, apskritai, komunikaciją.


#Naratyvas — tai jūsų atpažįstamumo ženklas vienijantis visus įrašus, net visiškai skirtingas temas paverčiantis nuoseklia minčių tėkme. Tai prieraišumo prie turinio, tęstinumo jausmas. Puikiai tinka reklamos kampanijoms, pavieniams projektams identifikuoti. Pavyzdžiui - Bitės #BITĖSProfai, pasakojantys apie įmonės darbuotojus, jų įžvalgas.



#Paryškinimas — naudojamas sustiprinti esminėms sakinio dalims. Tai lyg markeriu pabrauktas tekstas vadovėlyje, akcentuojantis frazes ar žodžius, kuriuos verta įsiminti. Perskaičius tik šiuos haštagus iš karto galima nuspėti net labai ilgo įrašo temą.


#Išnaša — tai galimybė praplėsti sekėjų ratą ir atsirasti paieškos funkcijoje. Verta sukurti sąrašą pagal populiariausius haštagus socialinių tinklų paieškos sistemose. Kiek haštagas turi sekėjų ir įrašų, lengvai galite pažiūrėti kone kiekvienoje platformoje. Tokie saitažodžiai dažniausiai nėra integruojami į tekstą, o rašomi gale arba atskirame komentare, paliekant esminį tekstą švarų.



#Branded — tai saitažodžiai naudojami tęstinai, skirti prekės ženklo pozicionavimui ir įtaigumui stiprinti. Jie dažniausiai yra akcentiniai, įterpiami į teksto vidurį, kai reikia paminėti prekės ženklo ar konkretaus produkto pavadinimą, siekiant padaryti didesnį poveikį skaitytojui.


VERDIKTAS


Nors saitažodžiai gali atrodyti kaip teksto teršimas — be jų, beje, kaip ir be Emoji, tekstas atrodo tarsi nuogas. Sakyčiau, kad haštagai vis dėlto yra padažas, padedantis sustiprinti pagrindinio patiekalo (jūsų teksto) skonį. Kadangi socialiniai tinklai nesiūlo jokių teksto formatavimo įrankių kaip antai pabraukimas ar spalvos keitimas, haštagai tampa viena svarbiausių funkcijų dėmesiui atkreipti. Visgi, perdozuoti jų nereikėtų — mėlynuojantis tekstas neatrodo patraukliai. Panašiai kaip su padažu, tiesa?


Rinkitės saitažodžius atsakingai ir sukurkite saitus su aktualiomis internautams temomis!




Gabrielė iš Caption


Work at Caption: work@caption.lt

2020 © Caption | Privacy Policy